سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

آهای بیدار شو!

بسم الله الرحمن الرحیم


آهای بیدار شو!


آقای مظاهری از قول استادش مرحوم آقا شیخ عباس تهرانی تعریف کرده:

در نجف ملائکه مرا از خواب بیدار می کردند ( برای شب زنده داری)

اما برای بیدار شدن من؛ گاهی اسم مرا صدا می زدند و می گفتند: آقا شیخ عباس! بیدار شو! گاهی می گفتند: آقا! بیدار شو! گاهی می گفتند: عباس بیدار شو! و گاهی هم می گفتند: آهای! بیدار شو!

آقای مظاهری می گوید در جلسه ای که ایشان این را تعریف می کرد یکی گفت: مرا مثل الاغی که با میخ تنبیه می کنند که حرکت کند؛ بیدار می کنند!!

مرحوم تهرانی ادامه داده:


من با خودم فکر می کردم چرا اینطوری ست!


چرا گاهی آقا هستم! گاهی شیخ عباس! گاهی عباس!   وگاهی صدایم می کنند: آهای!


بعد از فکر کردن به این نتیجه رسیدم که نحوه صدا زدم من به اعمال و گفتاری که در طول روز قبل انجام  داده ام مربوط می شود:


اگر کردار و گفتارم همه خوب بود؛ می شوم: آقا شیخ عباس یا آقا!

اگر کردار و گفتارم متوسط بود؛ می شوم عباس!

اگر باز اعمالم افت داشت؛ می شوم آهای!

اما اگر  در طول روز سراپا غفلت بودم آنوقت با سیخ زدن بیدار می کند: یعنی ای الاغ!!(یعنی ای غافل!)


===========


هنگام سپیده دم خروس سحری!

دانی ز چه رو کند همی نوحه گری!

یعنی که نمودند در آیینه ی صبح

کز عمر شبی گذشت و تو بیخبری!

خیام


نظرات 3 + ارسال نظر
farid سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:19 ب.ظ

خداوندا، خداوندا !!!

قرارم باش و یارم باش ...

جهان تاریکی محض است !!!

می‌ترسم ،

کنارم باش ..

فرهاد سیمین جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:19 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

سلام
وماهمچنان بی خبریم

ELKHANI جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:57 ب.ظ http://magAR-MOUOD.MIHANBLOG.COM

سلام
از طریق وبلاگ یکی از دوستانم اومدیم اینجاو...
اومدیم بگیم که با یه پاور پویونت که اطلاعات خوب و مفیدی رو در مورد فرقه هایی که دور و بر ما هستند میده به روز کردیم وبلاگ مون رو ..امیدواریم که ببینید و نظرات خوب تون رو با ما در میان بزارید ....!!
تبادل لینک هم دوست دارید بکنیم؟؟
ما دوست داریم راهکار ها و نظرات شما رو در موردمقابله با این فرقه ها بدونیم ؟؟
چیکار باید کرد ؟؟
چه ما ها و چه دولت؟؟
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد