سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

اسم خودمو دوس دارم!شماچی؟!

** مادرم-که برحمت خدا رفته!- می گفت: تازه ترا بدنیا آورده بودم که پدر بزرگت از در اتاق وارد شد و  مدام تکرار می کرد: حسن! حسن!حسن!...

خلاصه اینطوری با انتخاب پدر بزرگ شدیم: حسن!

--------

 

** در عالم بچگی در ماه رمضان می رفتم: قرائت قرآن امام حسن! و محرم و صفر می رفتم: هیات امام حسن!(توی این هیات دو خط روضه خونی امام حسن برای گریه کردن جواب میده اما ده خط روضه خونی برای امام حسین نه!!)

--------

 

**همیشه اگه از یکی خوشم میومد و از حُسن تصادف اسمش حسن بود؛ کلی خوشحال می شدم و با خودم می گفتم: بله! ما حسنا اینیم دیگه!

-------

 

** توی دانشگاه؛ برو بچه ها که می خواستن شوخی کنن؛ اسم چند تا آدم کج و کوله و دیوونه رو می آوردن و می گفتن که به «مفاخر حسن» اینا رو هم اضافه کن!! (حسنک کجایی!  حسن کچل! حسنی نگو یه دسته گل! عمو حسن گاو شیر دهی داشت!!....)

---------

 

اگه نیت خیری در انتخاب اسمهای مذهبی باشه وآدم قدر «صاحب اسمش» را بدوونه؛ حتما در زندگیش موثره!( بله کلی آدم جانی هم هستند که اسمشون؛ اسم ائمه است اما مطمئن باشید قدر «صاحب اسمشون»  را نمی دونستند)

البته بعضیها اسم های مذهبی را دوس ندارن و ترجیح میدن اسمهای ایرانی انتخاب کنن!

--------

توی قبرستان بقیع با خودم گفتم: آهای حسن!(نترسین! خودمو میگفتم!)این یه حسن(امام حسن رو میگفتم) اینم یه حسن( خودمو میگفتم!) تفاوت از....

 

----------

 

نمیدونم اسم شما چیه اما امیدوارم اسمتون را دوست داشته باشید! و اسمتون مایه خیر و برکت براتون باشه! و امیدوارم هم اسمیهاتون را هم دوس داشته باشید!

حالا دوس دارید با اسم من که دوس داره با اسمتون دوس بشه دوست بشید!!!(به این میگن پایان متفاوت!)

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ق.ظ http://mahdavia.blogfa.com

سلام قولا من رب رحیم
به اسمم افتخارمی کنم

هادی نیاکی سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 ب.ظ http://hadimostafavi.blogfa.com

سلام، این مدت حرفهایی از این طرف و اون طرف می شنویم که حوادث اخیر انگلیس رو میخوان داخلی و فقط از روی جنبه اقتصادی نشون بدن و معتقدن که این اتفاقات هیچ مسئولیت و تکلیفی برای ما به همراه نداره.
لذا تصمیم گرفتم تا با مقاله ای با عنوان ( دشمنِ دشمن من کیست؟ ) به نقد اون حرفا بپردازم و از شما میخوام که ضمن مطالعه این مقاله نظر خودتون رو هم ابراز کنین.
http://hadimostafavi.blogfa.com
التماس دعا

هادی نیاکی سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ب.ظ http://hadimostafavi.blogfa.com

هادی
اسم با برکتیه

منتظر پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:26 ق.ظ

شهید مطهری(نقل به مضمون):
"گذاشتن اسم ائمه ،گذاشتن اسم معصومین رو بچه ها خودش امر به معروف ونهی از منکره"
نهضت حسینی

استاد راست میگه...

علی جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:00 ب.ظ

به داشتن چنین اسمی افتخار میکنم
ضمنا باید اعتراف کنم گه "حسن" و "مجتبی" یکی از قشنگ ترین و عاطفی ترین اسمهاست و اگه کسی که چنین اسمی داره قدرش رو بدنه و در خور شأنش رفتار کنه آدم از صدا کردن چنین دوستی لذت میبره
یا علی

محبوبه پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ب.ظ http://shatelsayooz.blogfa

منم مثل شما به اسمم افتخار می کنم ولی حیف که اکثرا به اسم دیگرم صدام می کنن یعنی اکثرا که نه همه بجز دوستای غریبم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد