سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

ببخشید شما قاچاقچی نیستید؟!!

می خواستم خانه اجاره کنم؛ یکی به من فردی را به عنوان صاحبخانه معرفی کرد که نسبتا آشنایی متقابلی نسبت به هم داشتیم.

بهش زنگ زدم و خودم را معرفی کردم و گفتم:

ظاهرا شما خانه ای دارید و می خواهید اجاره دهید؟!

گفت:بله! در پی شخص مناسبی هستم!

گفتم:بنده چطور؟!(مناسبم یانه!!)

گفت:

بسیار خوب ! اما من عادت دارم قبل از اجاره دادن ؛ یکسری سوالاتی را رک و راست بپرسم! حالا آشنا یا غریبه فرقی نمی کنه!

گفتم:بفرمایید!

گفت: ناراحت که نمی شوید!!

گفتم: اختیار دارید! به هر حال شما صاحبخانه هستید!

گفت:

خیلی عذر می خوام شما خدای ناکرده در مصرف مواد مخدر یا از اون بدتر توزیع مواد مخدر فعالیتی که ندارید! باز هم از صراحت لهجه ام عذر خواهی می کنم!!!

هم خنده ام گرفته بود و هم تعجب کرده بودم که این چه جور سوالاتی ست!! هرچند او آشنایی نزدیکی با من نداشت اما از نظر خانوادگی مرا کاملا می شناخت!

گفتم:

نخیر قربان! اهل اینجور کارها نیستم!

گفت:

الحمدلله ... بازم الحمدلله  اما سوال دوم من در رابطه با گروه های منحرف و ضد انقلاب  و منافقین کوردل و ایادی استکبار جهانی ست که خدای ناکرده ارتباطی با اینها نداشته باشید؟!!

 اینجا بود که دیگه نظرم عوض شد! با خودم گفتم:

بابا! قید آدم اینقدر بدبین را بزن!!

با احترام از او خدا حافظی کردم و گفتم که نیاز به تامل بیشتری دارم !

راستش می ترسیدم که سوال سومش پیرامون ار تباط با زنان معلوم الحال خیابانی!! و خانه های فساد و مصرف مشروبات الکلی و... باشد!!! تا مطمئن شود خدای ناکرده با اینجور آدمها نیز ارتباطی ندارم!!

------

گاهی با خودم فکر می کنم که آن بیچاره شاید حق داشته و شاید از یک آدم ناجوری  زخم خورده است که حتی مرا  که نسبتا می شناخت اینقدر سوال پیچ می کرد!

اما با خودم می گویم اگر هم اینطوری بوده او می بایست تحقیقاتی هم اگر می داشت نه بصورت رو در رو و بازجو گونه!! می بود بلکه باید مخفیانه اینکار را انجام می داد!

بعد ها فهمیدم که شاید به اقتضاء شغلش در نیروی انتظامی اینگونه بر خورد می کند!(البته این را تعمیم ندهیم!)

-------

ای کاش این بدبینی که در ارزیابی دیگران داشتیم ؛ نسبت به خودمان داشتیم!

ای کاش که آنقدر جزء جزء حرکات و گفتار دیگران را زیر ذره بین می بردیم؛ گفتار و کردار خودمان را بدبینانه قضاوت می کردیم چرا که به عیوب و رذایل اخلاقی خود واقفتریم!

ای کاش «نقد خود» در بین ما ایرانیها رسم می شد!!

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ب.ظ http://nagoftanihayedel.blogfa.com/

سلام قولا من رب رحیم

قلم دانش آموز سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ب.ظ http://www.ghalamedaneshamooz.blogfa.com

سلام.
خسته نباشید

التماس دعا

homa چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:00 ب.ظ

ali bud lotfan naghdetun ro bast bedin

سعی بر اختصار مطالب دارم. لذا تحلیل نهایی را به عهده خواننده واگذار می کنم
از حسن نظر شما صمیمانه سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد