سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

حرفهای یواشکی!!

بسم الله الرحمن الرحیم


حرفهای یواشکی!!


«طرف» وقتی که اومد؛ آشنا بود! خیلی آرام سرش را جلو آورد و یواشکی گفت:

مهندس! الان این مودم را جوری تنظیم کردی که خودش صاف بره توی اینترنت؟!


منم خیلی یواشکی جوابش را دادم  و گفتم:

آره! خیالت راحت! مرورگرت را اجرا کن-فایر فاکس ؛ کروم، یا همون اینترنت اکسپلورر- با اینترنت پرسرعت صاف میری توی اینترنت! فقط بپا که کج نری!!


لبخند مرموزانه ای زد و باز خیلی یواشکی گفت:

نه من کاری به این چیزاش ندارم!! مرورگر و پرورگر هم سرم نمیشه!! فقط میخوام صاف بره توی اینترنت پرسرعت!


باز من خیلی یواشکی پرسیدم:

حالا چرا یواشکی حرف میزی؟! این چیزا که حرف محرمونه نیست تا مثلا این چند نفری که اینجا ایستاده اند؛ نشنوند!


خندید و نشست روی صندلی مقابل من! منتظر شد تا همه رفتند!

بعدش با صدای بلند و رسا(!!) گفت:

راستش من که کاری به اینترنت ندارم! ریسیور جدیدی خریدم که برای اونکه بتونه کانالهای بیشتری را باز کنه، باید بره توی اینترنت!!


منم اینبار با صدای بلند و رسا گفتم:

دستم درد نکنه! باریک اله!  تو هم آره!

گفت:

آخه پدر جان!!(با من بود!)  این تلویزیون خودمون که چیزی نداره که بدرد نگاه کردن بخوره!

بخدا اگه تو هم یه چند وقت مشتری ماهواره بشی؛ عمراً اگه دیگه تلویزیون نگاه کنی!

گفتم:

والا این برنامه های تلویزیون خودمون هم از سر من زیاده! ما اگه کمی افق بالاتر خواسته باشیم سیر کنیم؛ بالمون میسوزه!! شما خودت تنهایی برو اون بالا بالا ها!!


گفت:

اگه صحبت بالا بالاهاست که بخدا هرچی این تلویزیون از قول اون بالابالاها میگه؛ دروغه! باور نکن!


گفتم:

حالا فکر کردی اونور هم برای رضای خدا حرف میزنن! اونا هم بفکر یه لقمه نون هستن!...

پرید وسط حرفم و گفت: ببین! بحث سیاسی نکن که حالم بهم میخوره از سیاست!

گفتم: خودت اول حرف از سیاست زدی!

فورا گفت: اصلا هم من غلط کردم و هم تو!!! گور بابای سیاست!..... ولی باور کن ماهواره خوبیهای زیادی هم داره! چندین نفر را میشناسم که زبان انگلیسیشون را فول یاد گرفتند...


خواستم حرفی بزنم که ادامه داد: گوش کن! چند تا حرف از بچه منفی گوش کن جناب بچه مثبت! فکر کن من هم یه آخوندم که رفته منبر!!!!


از لحن توهین آمیزش هم خنده ام گرفت و وسط حرفاش هم گفتم: خب بفرما جناب!!


ادامه داد:

تا حالا «بفرمایید شام» را دیدی! خیلی راحت آدمها کنار هم میشینن و مثل یه آدم اشپزی میکنند(!!) و رقابت میکنند!.... من که واقعا لذت میبرم! ..... یه وقت دوست داری فیلم ببینی؛ خب فیلماشون همه چیز را نشون میده!!! چون یه زندگی را کامل نشون میده!!!..............(حرفهای نقطه چین دار طرف زیاد است!!)


فرمایشاتش که تمام شد گفتم:

خدا وکیلی این فیلمها روی تو تاثیر نداره!

گفت :

ببین!! یه بار چند سال پیش رفتم خونه خدا و بهش گفتم: ای خدا! در همه چیز منو امتحان کن مگر.....  (از نوشتن کلمات مستهجن معذورم!!) یعنی مرد نیست اون مردی که به ..... برسه و ....... 


با خودم گفتم:

عجب! اون کاراش را هم سپرده بدست خدا تا اگه گندی هم زد؛ مقصر خدا باشه و نه خودش!!


القصه وقتی دیدم اینقدر مصمم حرف میزنه و ادای آدمهای فهمیده را هم در میاره، هیچی جوابش را ندادم  وحتی ازش نپرسیدم : تو که  اینقدر به حرفات مطمئنی چرا جلو چند نفری که اول اینجا بودند اونا را نزدی؟!


اول گفتم که «طرف» وقتی که  اومد؛ آشنا بود!! اما وقتی که میرفت؛ دیگه «آشنا» نبود!


نظرات 8 + ارسال نظر
شاهد دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ب.ظ http://mkz61.parsiblog.com

جوابش رو بخوام بدم همش میشه نقطه چین! پس بی خیال
ولی لپ مطلب همون جمله آخرتون بود: «طرف» وقتی که اومد؛ آشنا بود!! اما وقتی که میرفت؛ دیگه «آشنا» نبود! ... متاسفانه روز به روز داره به تعداد ناآشناهامون اضافه میشه!

سلام
متاسفانه انگار حق با شماست

زهرا دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ

من جای شما بودم اینترنتش رو قطع میکردم .بره یکی دیگه رو بیاره براش تنظیم کنه .گناه چیرایی که میبینه نیوفته گردن شما!!

سلام
متاسفانه شغل من این است و از طرف جایی چنین وظیفه ای دارم!
البته همانطور که میدانید همه هم از اینترنت قصد سوء ندارند

سیده خانوم سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ق.ظ http://www.farzandeali.blogfa.com

سلام و وقت بخیر

خدایا! از فتنه هایی که میگن صبح میره بیرون مومنه ولی شب که میاد کافر شده، حفظمون کن. الهی آمین

سلام و وقت شما هم به خیرو شادکامی
آمین

همکلاسی دوران کودکی سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:03 ق.ظ

فقط جهت اطلاع بیشتر جناب حاج مهندس گرامی
این اتصال به ریسیور فقط جهت باز کردن شبکه های قفل دار که بعضا بیساری از آنها هم مسئله دار است بکار می رود
بس بهتر است که آن آشناها از همان اول آشنا نباشند
ما هم از دست این آشنا مشکل داریم و.....
یاد دوران کودکی بخیر مدرسه بونصر - مطهری - عبدالهی

سلام محسن جان!(درست گفتم دیگه!)
حرف قشنگی زدی!
«بهتر است که آن آشناها از همان اول آشنا نباشند»

ان شاءالله بتونم عمل کنم!

علی علیزاده سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:04 ب.ظ

من برنامه بفرمایید شام رو دیدم قبول برنامه شادیه اما یکی به من بگه چرا افرادی رو که دعوت میکنن زن و شوهر های متاهل اند اما تنها میرن به بفرمایید شام؟؟؟؟برنامه قشنگ درست اما این ضد فرهنگی که میخان وارد جامعه ما کنن چیُاینم خوبه؟؟؟؟
آقایی که عاشق این برنامه ای آیا خودت حاضری برای اولین نفر توی این جامعه ناموس یا خیلی ببخشید همسرتونو تنها با همون سر و وضع به مجلس بفرمایید شام بفرستی یا فقط اینو واسه بقیه میخایی؟؟؟؟اگه اینارو جواب دادی من چندتا سوال دیگه ام دارم آقای عشق ماهواره
حالام میخام بقول بر و بچه های کوچه بازار بگم داداش ماهوارم دیگه دمده شد

سلام
حرفای قشنگی زدی! باهات موافقم

فرهادسیمین سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:15 ب.ظ http://deldaar.ir

سلام
همه ی نقطه ها یه طرف جمله آخر هم یه طرف
حاجی بهش میگفتی گریس آنجل رو هم ببینه اونم برنامه ی جالبیه!!!!!

سلام
گریس آنجل دیگه چه صیغه ئیه!!(صیغه موقته یا دائم!!)

یه دختر شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:54 ق.ظ

ماهواره خیلی بدهم نیس. میشه استفاده ی مفیدی ازش کرد. بستگی به ظرفیت خودآدم داره.اینقدم بدبین نباشین آقای حسن!!!!!!!!
راستی من چند ساله نه تلویزیون نگاه میکنم نه ماهواره. سعی میکنم وقتمو با چیزای دیگه که دوس دارم بگذرونم. مث همین اینترنت گردی و وبلاگ دیدن. تازه اینم همیشگی نیس چون شرایط و وقتشو همیشه ندارم. راستی با نوشتن و نقاشی و موزیک گوش دادن هم خیلی حال میکنم

راست راستی اهل نقاشی کردن هستین؟!
برام جالبه!

یه دختر شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ب.ظ

آره. نقاشی میکشم توپ!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد