سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

نقد «آخه انقلاب چه گلی به سر ما زده!»

بسم الله الرحمن الرحیم


نقد «آخه انقلاب چه گلی به سر ما زده!»


همین چند وقت پیش بودم که مطلبی را در اینجا با عنوان«آخه انقلاب چه گلی به سر ما زده!» در دفاع از کلیت نظام اسلامی در این وبلاگ قرار دادم که دوستی بسیار گلایه مند اینگونه پیغام برایم گذاشت:


«سلام بر صاحب وبلاگ. خیلی متاثر شدم از پاسخهای بی محتوای شما به این پرسش و پاسخ. ( آخه انقلاب...) خیلی زیاد. اگر عاشق ایران و ایرانی هستید و ظاهرا معتقد و مقید به اسلام هم هستید اندکی واقع بینانه تر اوضاع ایران را رصد کنید و تاریخ کشور را مطالعه کنید شاید در اثر نیک گذاردن بر نسل جوان موثر باشید/ انها خسته تر از انند که گمان کنید. برادر من! استدلال منطقی و واقع بینانه بیاور. حق یار... »



راستش از مضمون پیغام؛ به طور مشخص به اشتباه مطلب خودم پی نبردم  بنابر این طی ایمیلی از ایشان خواستم بجای کلی گویی و اتهام زنی؛ بطور مشخص اشتباه سخنم را بیان کند!

آنچه به عنوان مدارک و مستندات ایشان برایم ارسال کردند که مرا متوجه کنند که اکنون در وضعیت بسیار نابسامانی بسر می بریم و استبداد و اختناق؛ حاکم است عبارت بود از: آخرین نامه ای که نوری زاد نوشته؛ نامه همسر شهید همت..؛ نامه یک بسیجی نادم و گمنام و  از این قبیل مستندات.


تصور آن دوست عزیز این بود که من از این دست مطالبم بی اطلاعم و با خواندن آنها به اشتباهم پی خواهم برد!


در حالیکه بنظرم استناد به حرف آدمی مثل نوری زاد که یکروز دو آتشه با اصلاحات مبازه می کند و یک روز دوآتشه با طرف مقابل؛ قابل اعتنا نیست!


(همیشه از آدمهایی که همه کس و همه چیز را بصورت افراطی زیر سوال می برند؛ متنفر بوده ام  زیرا در آموزه های دینی خود داریم که انسان باید بدبینی مفرط به خود  داشته باشد ونه به دیگران! و در مورد دیگران نیز در قالب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند! همین نوری زاد یکروز در مقابل «آقا» -بعد از دوم خرداد- ایستاده بود و مدام بر همه کس و همه چیز اصلاح طلبان گیر میداد و نام تک تک  آنها را می برد که بیاد دارم «آقا» به ایشان تذکر داد که اسم کسی را نیاورید و چون خودشان نیستند اتهامی به آنها وارد نکنید! ای کاش فیلم آن را داشتم تا قرار می دادم! 

 و یادر مقابل نامه یک همسر شهید در مخالفت با جریان حاکم ؛ نامه پدر و مادر او را در دفاع از نظام داریم! ....


منظورم آن است که این حرفها مستندات و «دلیل» نیست! بلکه از جنس «حرف» است که «حرف» متضادی  نیز برای آن وجود دارد! )


--------------------------

بحث به جای انحرافی نرود .


 من در پاسخ آن دوست و مطالبی که تند و تند می فرستاد سعی کردم یک بحث تحلیلی و پرسش و پاسخی بکنم که متاسفانه این رویه را آن دوست عزیز پیگیری نکرد که علتش را در آخر خواهم گفت:


سوالاتی که من کردم این بود(یعنی من فرض کردم که تمام حرفهای گفته شده پیرامون اختناق و استبداد و .... درباره نظام حاکم درست باشد که من هم از ان بیخبر بودم و اکنون باخبر شدم و آن  را پذیرفتم)
خب طبیعی ست که اپوزیسون و مخالفان را با سوالات و ابهاماتی که با‌آن مواجه بودم روبرو کنم تا پاسخ سوالاتی را که داشتم؛ بگیرم!

سوالات من این بود:



«سلام دوست من!

سوال اول:
اگر نظام ما استبدادی ست و با شکنجه و زور؛ حاکمیت دارد پس چرا سعی نمی
کند با جهان غرب رابطه دوستانه برقرار کند(مثل همه حاکمان عربی و
امثالهم...) مگر نه این است که دوستی با غرب می تواند حاکمیت فعلی را
تحکیم بین المللی ببخشد پس چرا بالعکس؛ نظام ما و شخص رهبر همواره
سیاستهایی در مخالفت با غرب و خصوصا اسرائیل به عنوان همپیمان اصلی غرب در
خاورمیانه اتخاذ می کند؟چرا؟!

سوال دوم:

چرا غرب و مقامات سیاسی غربی از اصلاح طلبان حمایت می کنند بطوریکه شخص
ریس جمهور آمریکا اسم آنها را به صراحت بیان می کند و از آنها حمایت می
کند و یا بعضی از اصلاح طلبان؛ آمریکا را  پایگاه فعالیتهای سیاسی خود
قرار داده اند؟(به عنوان یک کسی که شهید داده اید حتما میدانید که امام
رحمه الله علیه همیشه میگفت: وقتی نظام سلطه از شما تعریف کرد در عملکرد
خود شک کنید!) چرا ؟ چرا؟


سوال سوم:
چرا بعضی از دوستان انقلاب که زمانی معتقد بودند «باید در ولایت فقیه ذوب
شد!!» اکنون به صراحت با اصل ولایت فقیه مخالفت می کنند(یعنی صحبت از شخص
نیست بلکه صحبت از یک طرز فکر است؟) و یا اگر خودشان مخالفت نمی کنند در
مقابل کسانی که مخالفت می کنند سکوت اختیار می کنند و چیزی نمی گویند؟!

خواهر یا برادر که حقیقتا شما را دوست خود می دانم؛ لطف کن و فقط پاسخ
سوالاتم را بده!...»


اما پاسخ ایشان:
«سلام علیکم
اگر واقعا طالب حقیقتید فقط و فقط وجود اینهمه زندانی سیاسی ناراضی کافیست بر عدم مشروعیت این نظام استبدادی
زنان ناراضی معلمان و کارمندان و کارگران و اساتید دانشگاه ناراضی اقلیتهای ناراضی
خانواده های زندانیان ناراضی علماو ومجتهدین ناراضی حوزه ، مردم عامی ناراضی...
بماند
عملکرد هیچکس چه چپ چه راست حتی امام هم هیچگاه حجت و وحی منزل برای من نیست
حق برای من ملاک عمل و تصمیم گیری است
فقط کمی در اوضاع حقیقی اسفبار مملکت تامل کنید خودتان خیلی چیزها دستگیرتان خواهد شد
اجازه داده اید احساسات پاک و معصومانه مذهبیتان بازیچه دست قدرت طلبان به ظاهر دین مدار شود
من سراغ غرب و شرق نمیروم البته اگر بروم اوضاع اقایون افتضاح تر از این است
همین داخل مملکت را کار دارم که بازیچه دست یک مشت قدرت طلب به نام دین شده است
سخنرانی بسیار زیبای اقای مصطفی ملکیان در دانشگاه اصفهان در دو سال پیش را که در ان حکومت ایران را با ملاک قرار دادن نهج البلاغه با حکومت معاویه مقایسه کرده اند را
از سر حق طلبی قابل تقدیرتان حتما گوش دهید و به من بفرمایید کدام استدلال ایشان قابل خدشه است؟؟
»

در واقع ایشان سوال مرا با سوال جواب داد!!!

 اما چیزی که مرا به تعجب وا داشت این جمله بود که«  حتی امام هم هیچگاه حجت و وحی منزل برای من نیست »


البته که امام خمینی معصوم نبودند اما راهی را که ایشان  ترسیم کرد بنظرم بعنوان یک «راه روشن وغیر قابل خدشه» است! که لااقل کسی که به یک خانواده شهید تعلق دارد نباید در آن تردید داشته باشد! بنابر این  ترجیح دادم با کسی که روی یک مبانی محکم چون امام رحمه الله علیه ؛ اشتراک نظر سیاسی ندارم بحث را ادامه ندهم!


-------------------------------


خیلی با خودم فکر کردم اشکال کار کجاست؟!


چرا یک مباحثه علمی در این گونه مکاتبات صورت نمی گیرد؟!
چرا مستندات ما شامل مطالبی ست که فکر می کنیم اینها حقایق هستند و سایر چیز ها قابل اعتنا نیستند؟!

چرا  ما «بیشتر اوقات می خوانیم» و البته از آن چیز هایی که باب طبعمان است  و کمتر به عبادت بزرگ «فکر کردن»  می پردازیم؟!


آیا طرح سوال از حقانیت خودمان بد است؟!(صادقانه می گویم  در حقانیت نظامی که همیشه از آن دفاع کرده ام ؛ گاهی شک می کنم و برای اثبات حقانیت آن فقط «فکر می کنم!» یعنی به شواهدی اثباتی تکیه نمی کنم بلکه  شواهد سلبی را هم بررسی می کنم! باور کنید نمی خواهم برتری و فضل و کمال برای خودم بتراشم بلکه می خواستم صادقانه بگویم که به این گفته ام عمل میکنم!)


از خدا بخواهیم باب فکر کردن را بعد از خواندن و بیشتر  از خواندن نصیبمان کند و نگذارد که :


کورکورانه از چیز هایی که می پسندیم تبعیت کنیم اما دیگران را به  تعصب متهم کنیم!


به همه کس و همه چیز انگ و اتهام وارد کنیم اما تحمل اندکی برای نقد افکار خودمان نداشته باشیم!


----------------------


بهترین دوست من آن است که عیوبم را همچون گل به من هدیه دهد!



نظرات 7 + ارسال نظر
حقایقی از قرآن و سنت سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ http://aeisha.blogfa.com

با سلام به شما دوست گرامی ، از اینکه چند باری به وبلاگ بنده آمدید و مطالب این حقیر را خواندید کمال تشکر را دارم . امروز آمده ام که شما را به دیدن یک مطلب دعوت کنم در صفحه نخست وبلاگ بنده آخر صفحه مطلبی با عنوان " حقایق کتابی" نوشته ام که در آن نام کتابی است . اگر اهل مطالعه هستید از شما میخواهم که آنرا دانلود کنیدالبته توضیحی مختصر را قبل از دانلود کتاب داده ام که به شما در مطالعه کتاب کمک میکند. با تشکر

حسن عابدی سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:31 ب.ظ http://pt90-babol.blogfa.com/

سلام.زیاد خودتان را ناراحت نکنید.اکثر این افراد خود بهتر از من وشما می دانند که حق کدام است؛اما از روی بغض و کینه و هوا و هوس نمی خواهند حق را بپزیرند.به قولی:اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد؛ ولی اونی که خودشو به خواب زده نه.

علیرضا سبیانی سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ب.ظ http://SARDARAN-GHALAM.blogfa.com


کودکی هایم اتاقی ساده بود قصه ای دور اجاق ساده بود

شب که میشد نقش ها جان می گرفت روی سقف ما که طاقی ساده بود

زندگی دستی پر از پوچی نبود بازی ما جفت و طاقی ساده بود

قهر می کردیم به شوق آشتی عشق هایم اشتیاقی ساده بود

ساده بودن عادتی مشکل نبود سختی نان بود و باقی ساده بود

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ

با تشکر از گذاشتن سوال و جوابها در وبلاگ. توصیه میکنم کتاب تاریخ شاه اسماعیل صفوی را به دقت مطالعه فرمایید شاید اندکی به ریشه اینهمه عوام فریبی اقایان پی ببرید و آگاهی یابید.

آزاده جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 ب.ظ

شکسته بال عروجم ز تیرهای معاصی

خدا کند که نیفتم ز دیدگان سیاهت

تمام شهر و محل را سپرده ام که بگویند

به هر کجا که تو هستی خدا به پشت و پناهت

دعاترین دعاها همین دعای نگار است

امان بده که بمیرم به پای بقیت الاهت

سلام به روزم منتظرحضور گرم شما و نظراتتون هستم.یاعلی

http://azadeh14.blogfa.com

بلاگرها جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:04 ب.ظ http://blogers-khsh.blogfa.com


با سلام
بلاگرها با افتخار شمار ا لینک نمود
.........................................
بلاگرها در صدد است جهت حمایت و رشد همه جانبه وبلاگهای ارزشی بهترین دستنوشته های دوستان را دراین وبلاگ و پایگاههای خبری مرتبط منتشر کند
.........................................
لطفا مارا از حمایت خود بهرمند سازید

فرهاد سیمین سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:40 ب.ظ http://siminfar.persianblog.ir

سلام
اولئک علی دین آبائهم ولو آبائهم فی ظلال مبین

سلام
یا ایها الانسان ما غرک بربک الکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد